Tokyo dag 3 torsdag 070814; hard rock café, purikura, spelarkad, tempel och maid café

Dagen började med en promenad mot tunnelbanan, på vägen stannade vi för en rejäl brunch på ett litet ramen-hak. Efter maten åkte vi vidare mot akihabara. Väl i akihabara gick vi först in på hard rock café därefter strosade vi vidare ett stort köpcentrum där de sålde allt från teknikprylar och manga till samlarfigurer.  



När fötterna börjadevärka och magen lät bestämde vi oss för att äta middag på ett pastaställe på en av gallerians många restauranger. Jag åt en jättegod margarita pasta med mozarella och pesto på.


Sen gjorde vi ett besök på ett av akihabaras maidreamin kafés.

Då vi fikat klart bestämde sig David för att runda av och därmed begav sig tillbaka till vårat hostel, medans jag, gugge och Micke fortsatte vandra runt i akihabara.
Efter ett litet stund hittade vi en stor arkad på fem våningar där vi säkert spenderade ett x-antal timmar på. 


Väl inne i arkaden passade jag på att ta ännu fler purikuras. 

Vi hade riktigt roligt, gugge spelade och vann två roliga prylar från en claw machine till mig (som ni får se senare). 

Därefter avrundade vi också kvällen med en promenad hem genom stan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0