Min julafton

Firade min julafton ungefär likadant som jag gjorde i fjol. Sovde över hemma hos mina föräldrar, vaknade upp av doften till pappas nybakta pappabröd som jag också åt som frukost. Hjälpte till med att laga julmaten, gjorde janssons frestelse för första gången. Zappade på tvn mellan Ernsts jul samt kalle anka. Sen kom mormor och mamma hem och vi högg genast in på julbordet. Efter maten var det dags för presentöppning. Jag fick bland annat två böcker, den ena en kokbok från Leila Lindholm "one more slice" av mamma och pappa samt femtio nyanser av honom från Malin och Jens, fick även ett hudvårdssett bestående av en dagkräm och en cleanser från Emma S. Wiklund som jag har använt varje dag sedan jag fick dem.
Av favoritmannen min fick jag ett sett från bodyshop som innehöll bodybutter, scrubb, showergel mm som luktade svingott! Fick också en laptopkylare för att min dator blir så kokhet varje gång jag slår på den. Sist men inte minst fick jag ett presentkort på parelle för en välbehövd helkroppsmasage.
Efter presentöppningen kom Gustav förbi, sa hej, öppnade sin julklapp som han hade fått av mina föräldrar, käkade lite risalamalta och drack glögg och efter det åkte vi iväg med bilen. 
Vet inte om jag har berättat om det förut men jag och Gugge har som tradition på julafton att åka ut och slira med hans bil samt åka till PRK för att klappa och mata hästar med morötter.
Efter bilturen åkte vi hem till hans föräldrar där vi lekte med en helikopter som Tore hade fått som man styr med hjälp av en I-phone. Fick även öppna min julklapp som jag hade fått av Gustavs föräldrar. Fick ett par take-away kaffemuggar i porslin med silikonlock samt en matchande bricka till det. Superfina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0