Fredag 191110

Nu är det äntligen helg och det betyder att jag har lämnat lägenheten och åkt hem till mina föräldrar i Piteå. Borta bra men hemma bäst. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid att bo själv, nog för att det är skönt att kunna få lite egen tid men jag föredrar nog att bo i Piteå, det är ju som där jag har min familj, släkt och det mesta av mina vänner.
Jaja, nu lämnar vi lägenheten för tillfället och pratar om lite andra saker istället. Idag är det fredag. Dagen hade en lite småstressig start. Skulle hinna fixa mig för skolan, äta, städa och hinna packa innan skolan började. När jag upptäckte att jag var försenad till engelskan fick jag släppa allt jag hade i händerna för att snöra på kängorna och springa till skolan. När jag väl var framme vid salen stod det en liten lapp på dörren, "Berit sjuk, ingen engelska idag, blabla..". Drygt, hade kunnat ha sovmorgon till tio, jaja nu ska vi inte vara negativa här!
Hade bara två återstående lektioner som var svenska C och textil. På textilen arbetar vi med sportjackor, jag håller på att göra en parkasmodell med en ballongkjol aktig underdel med vita snörningar lite här och där. Jackan bli beige/grå med vitt foder. Hade tänkt ladda upp några bilder på den färdiga produkten så håll utkik!
Lördag
Är bortbjuden till min morbror, min kusin har nyss kommit hit från Stockholm så det bjuds på glögg och annat gott. Samma dag är jag även bjuden på fest någonstans men vet inte om jag ska dig, är inte festsugen helt enkel, då känns det som inte rätt att tvinga fram det heller, så det får nog bli en lugn helg istället.
Söndag
På söndag bär det av till Öjeby julmarknad med Josse, senare mot kvällen ska jag, Belle, stumpan och Josse på bio och se på den senaste Harry Potter filmen.
Oj, det här blev ett onödigt långt inlägg, kanske dags att sluta. Jaja, pusshejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0